امروز۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
واقعیت افزوده؛ شبیه زندگی واقعی اما کمی بهتر

واقعیت افزوده؛ شبیه زندگی واقعی اما کمی بهتر

واقعیت افزوده یا واقعیت تکمیل شده ترجمه ای است از (Augmented Reality)، که اگر شما ذهن خلاقی داشته باشید، همان لحظه اول آشنایی با این پدیده، چند ایده کارآفرینانه به ذهن شما خطور می کند. ایده‌هایی که شبیه بحث‌های جاری در فضای کارآفرینی کشور نیست. اینجا جایی است که خلاقیت، فناوری‌های آینده و ایده‌های کسب و کار، در کنار یک‌دیگر سر یک میز می‌نشینند. اجازه دهید کمی بیش‌تر با این واقعیت آشنا شویم. واقعیت افزوده؛ فناوری آینده

فرض کنید که بخواهید مقداری داده مثل صدا، فیلم، موسیقی، موقعیت جغرافیایی یا …. به یک واقعیت بیرونی اضافه کنید. مثلا یک عکس از یکی از کاندیداهای مجلس بر روی یک بیلبورد در یکی از اتوبان‌های شهر. خوب چه ایده‌ای دارد؟ به نظر می‌رسد که خیلی خوب بود اگر می‌شد به این بیلبورد امکان حرف زدن داد!

آینده پژوهی و واقعیت افزوده

بگذارید مثال دیگری بزنم. فرض کنید من به شما کارت ویزیت خودم را بدهم، اما این یک کارت ویزیت معمولی نیست، بلکه یک فیلم تبلیغاتی هم بر روی آن قرار دارد. در واقع این یک کارت ویزیت با واقعیت افزوده است. یک واقعیت تکمیل شده که شاید بتوان به آن واقعیت غنی شده نیز گفت.

این همان نکته‌ای است که در عنوان این نوشته به آن اشاره شده است (شبیه زندگی واقعی اما کمی بهتر). بله شما می‌توانید به واقعیت‌های موجود، داده‌های بیشتری اضافه کنید. فعلاً به این‌که چه فناوری می‌تواند در این اضافه کردن و چسباندن داده به واقعیت‌های موجود به شما کمک کند، عجول نباشید. فرض کنید که این فناوری‌ها موجود هستند. فعلاً فقط به ایده‌های کارآفرینانه این پدیده فکر کنید. فکر کنید……… (۵ دقیقه فکر کنید).

آینده پژوهی

آموزش کودکان؛ از دنیای واقعی تا واقعیت افزوده

واقعیت افزوده؛ ایده‌ای کارآفرینانه
واقعیت افزوده؛ فناوری آینده

بله درست است. بی‌نهایت کاربرد و بی‌نهایت ایده خلاقانه را می‌توان با استفاده از این پدیده به دنیا معرفی کرد. از کاربرد آن در آموزش کودکان گرفته تا گردشگری تا بهبود سیستم‌های جهت‌یابی تا بازاریابی تا تبلیغات تا مهندسی و طراحی صنعتی تا صنعت بازی‌های رایانه‌ای تا بانک‌داری تا…

واقعیت افزوده؛ ایده‌ای کارآفرینانه

آموزش کودکان؛ از دنیای واقعی تا واقعیت افزوده

واقعیت افزوده و آینده پژوهی

حالا که چندین ایده به ذهن شما رسید، فرصت خوبی برای معرفی فناوری‌هایی است که می‌تواند واسط داده‌ها و واقعیت بیرونی باشند. این فناوری، احتمالا الان در دست شماست یا در کنار لپ تاپ شما. بله گوشی‌های هوشمند و برخی دیگر از گجت‌های پوشیدنی مانند عینک‌های هوشمند یا ساعت‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که داده‌های افزوده شده به این واقعیت‌ها را بخوانید.

بنابراین اگر نرم‌افزار خاصی را روی گوشی خود داشته باشید و آن را روی کارت ویزیت من بگیرید می‌توانید از داده‌های دیگری که بر روی کارت من ذخیره شده‌اند، استفاده کنید. به همین سادگی.

واقعیت افزوده؛ فناوری آینده

احتمالاً ما با یکی از فناوری‌های آینده سر و کار داریم. فناوری که می‌تواند زندگی ما را بهتر کند. فناوری که می‌تواند با اندک سرمایه اولیه‌ای به محصول تبدیل شود. فناوری که می‌تواند موضوع کارآفرینی باشد. بهتر است شروع کنیم قبل از آن‌که تنها استفاده‌کنندگان از این فناوری باشیم و با گرفتن گوشی‌های همراه به سمت یک‌دیگر و یا به سمت دنیای واقعی و خواندن داده‌ واقعیت افزوده‌های افزوده شده، فقط به طنز قضیه فکر کنیم.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *