امروز۱۰ فروردین ۱۴۰۳
نویسنده: هوش مصنوعی

نویسنده: هوش مصنوعی

داستان می­‌گوییم، شعر می‌­سراییم، گوشه‌­های پنهان ذهنمان را در مرموزترین تابلوهای نقاشی به تصویر می‌کشیم و هیچ گونه زیستی دیگری را جز خودمان نمی‌شناسیم که این چنین توانایی‌هایی در خلق داشته باشد. همه فیلم‌هایی که می‌بینیم یا قصه‌هایی که می‌خوانیم، حتی بی‌محتواترین آن‌ها، ساخته یک ذهن انسانی است که می‌تواند اجزا‌ی مختلف از ساختارهای مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت را در کنار هم بگذارد تا ذهن شما را درگیر رسانیدن یک پیام کند.

اما سالی که گذشت آغازی بود بر پایان توهم یگانه بودن بشر. درست مانند داستان‌های اساطیری که پادشاهی در خواب، تولد کودکی را می‌بیند که در جوانی او را از تخت قدرت به زیر می‌کشد، ما در سال ۲۰۱۶ به نظاره فیلمی نشستیم از کودکی که با سلطه بی رقیب ما، چنان خواهد کرد. آینده پژوهی فناوری

سان اسپرینگ (Sunspring) یک فیلم کوتاه تقریباً ده دقیقه‌ای با نمایشی تاریک و رازآلود است که تماماً به وسیله هوش مصنوعی نوشته شده است. ژانر این فیلم کوتاه بر اساس یادگیری شبکه‌های عصبی مصنوعی از نمایشنامه‌های عملی – تخیلی تدوین شده و کارگردانی و بازیگری آن را انسان‌ها بر عهده داشتند. فیلمی با معنا که در فستیوال فیلم علمی – تخیلی لندن به نمایش در آمد و تحسین منتقدان و تماشاگران را بر انگیخت.

هوش مصنوعی نویسنده

هوش مصنوعی؛ ماشین خودیادگیرنده
آینده نگاری فناوری

هوش مصنوعی هنرمند، بنجامین نام گرفته است و در حال حاضر در حال نوشتن فیلمنامه دیگری است. می‌توانید وارد وب سایت بنجامین شوید و کارهای او را پی‌گیری کنید.

بنجامین: هوش مصنوعی فیلم نامه نویس

آینده پژوهی و آینده نگاری

اما بنجامین هنوز مجموعه‌ای از کدهای نوشته شده توسط انسان است. در واقع، خالق بنجامین یک فارغ‌التحصیل رشته ارتباطات و فناوری از دانشگاه نیویورک به نام (Roos Goodwin) است. بنجامین بر روی کامپیوترهای قدرتمند آزمایشگاه‌های محاسباتی دانشگاه اجرا و از یکی دوجین داستان علمی تخیلی مانند انیمیشن (futurama)، و فیلم‌های (X- Files) و (Star Trek) برای یادگیری ژانر علمی – تخیلی استفاده کرده است.

فیلم سان اسپرینگ با این جمله آغاز می شود:

«در آینده، وقتی بی‌کاری گسترده شیوع پیدا کند، جوان‌ها مجبور به فروش خون خود می شوند».

به راستی این آغاز چه پایانی خواهد داشت؟ وقتی به کامپیوترها نوشتن را آموزش دهیم، آیا آن‌ها با ما همان کاری را می‌کنند که یک پیانوی هوشمند با پیانیست می‌کند؟

آیا آن‌ها می‌توانند ما را کاملاً کنار بگذارند یا تنها قلم‌هایی در دست ما هستند و توانایی نوشتن ما را بیشتر می‌کنند؟ آیا ما به مصرف‌کنندگان تهی مغز تولیدات فرهنگی هوش مصنوعی تبدیل می‌شویم یا در جایگاه خدایان، به نویسندگان زندگی نویسندگان تبدیل خواهیم شد؟

با کلیک بر روی عکس زیر می توانید به تماشای فیلم بنشینید و به سؤالات بالا فکر کنید.

نویسنده: هوش مصنوعی

نویسنده: هوش مصنوعی

:Written by

BENJAMIN, A SYSTEM – ON CHIP (SOC) COMPTUTER

,(WITH GRAPHICS PROCESSING UNIT (GPU

,(RUNNING A “LONG SHORT TERM MEMORY” (LSTM

(RECURRENT NEURAL NETWORK (RNN

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *