امروز۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خنده دارترین شغل آینده

نتایج مسابقه خنده دارترین شغل آینده

با توجه به ثبت یکصد و پنجاه ایده از جانب دوستان عزیزی که در مسابقه شرکت کردند، انتخاب ده ایده، به حق بسیار مشکل بود. بسیاری از دوستانی بودند که ایده‌های مشابه داشتند و گروه به جهت رعایت عدالت با قرعه‌کشی بین عزیزانی که ایده‌های مشابه ثبت کرده بودند، اسامی برندگان را به‌صورت زیر اعلام می‌دارد؛ دوستانی که در سالن تشریف نداشتند با ارائه کارت ملی می‌توانند جایزه خود را به‌ صورت حضوری با مراجعه به دفتر گروه آینده‌پژوهی دانشگاه اصفهان واقع در دانشکده علوم‌ و فناوری‌های نوین دریافت کنند.آینده پژوهی و مشاغل آینده

درباره ایده مسابقه خنده‌دارترین شغل آینده از اینجا بیشتر بخوانید.

 روش‌های آینده پژوهی
۱.خرید و فروش ژن خوب، آقای بهنام سنجری

قوانین آینده پژوهی دیتور

بعد از گذشت ۳۰ سال شاید خوب و بد بودن ژن‌ها دیگر اهمیتی نداشته باشد و افتخار کردن به داشتن ژن خوب بی معنی باشد. آنزیم‌هایی در شرایط آزمایشگاهی می‌توان ساخت که با تزریق در بدن فرد در هر سن و سالی باعث تقویت ماده ژنتیکی فرد شود. آنزیم با حذف ژن بد یا معیوب و جایگزین کردن آن با ژن خوب می‌تواند به افزایش مهارت‌های فرد کمک کند. پس ۳۰ سال آینده شما می‌توانید مهارت نواختن پیانو یا آشپزی را از فروشگاه فروش ژن خوب خریده و به خود تزریق کنید و انتظار داشته باشید با کمی آموزش توانایی شما در یادگیری نواختن پیانو یا درست کردن کوفته تبریزی چندین برابر شود، جوری که انگار مادر‌زادی کوفته پز بودین.
از طرفی اگر مادر‌زادی و ژنتیکی ژن خوبی دارین می‌توانید توالی دی‌-ان‌-ای آن ژن خوبتان را در بازار ژنوم به حراج بگذارید.

 
۲. موزه‌دار منابع طبیعی، خانم زهرا کازرونی

آینده پژوهی و آینده نگاری

با کاهش منابع آبی و لزوم جایگزینی ماده‌ای دیگر به جای آن و انقراض و نابودی بسیاری از منابع طبیعی مثل گیاهان و جانوران و بی‌توجهی مثال زدنی در نگهداری از آن‌ها تقریباً بسیاری از این منابع مثل آب و بسیاری از گیاهان و جانوران تبدیل به اشیای زینت بخش ویترین موزه‌ها می‌شوند و نسل ما  تفریح آخر هفته‌شان رو به تماشای آخرین لیوان آب از پشت شیشه با حفاظت و امنیت بالا می‌گذرانند.

 
۳. دلالی بلیط‌ سفینه‌های فضایی، خانم پروین رحیمی

چندسال دیگر وسیله حمل و نقل، سفینه‌های فضایی هستند بنابراین بلیط آنها نیاز به فروش دارد و چون کار به بازار سیاه کشیده می‌شود عده‎ای دلال بلیط سفینه می‌شوند…

 
۴. شورای حل اختلاف ربات‌ها، آقای آرین گودرزی

آینده پژوهی مشاغل

خب ، قطعاً آینده از آن ربات‌ها خواهد بود، اما اگر اختلاف نظری میان ربات‌ها پیش آمد چه باید کرد …؟!!!

دیتور و آینده پژوهی
۵. مشاور املاک فضایی، خانم الهه بابایی
چشم انداز در آینده پژوهی

افرادی که تمایل به زندگی موقت در فضا دارند از این پایگاه می‌توانند خانه‌هایی مجهز به سیستم زمینی سازگار با بدن انسان اجاره کنند یا بخرند 🙂

 
۶. مرکز نگهداری ربات‌های بی سرپرست، خانم مهشید صدیقی دوست

آینده پژوهی چیست؟

طی سال‌های گذشته تولید و ساخت ربات‌های انسان‌نما رونق فراوانی داشته است به گونه ای که انتظار می‌رود طی سال‌های آینده تولید و استفاده از ربات‌های انسان‌نما رو به افزایش گذارد. از آنجایی که آن‌ها هم مانند سایر لوازم دست بشر رو به افول و خرابی می‌گذارند نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. اما با توجه به ظاهر انسانی آن‌ها و توانایی‌های انسان گونه‌ی این ربات‌ها محلی برای نگهداری آن‌ها بعد از کاهش کارایی نیاز است و به‌نظر ممکن است طی سی سال آینده مکانی برای ربات‌هایی که دور انداخته می‌شوند و یا دیگر صاحبشان به آن‌ها نیاز ندارد، لازم باشد که من آن را محل نگهداری ربات‌های بی‌سرپرست می‌خوانم. مکانی برای نگهداری این گونه ربات‌ها.

 
۷. طراحان فشن لباس‌های رباتیک، آقای امین دانش

آینده پژوهی مشاغل

انسان‌هایی با فیزیک ترکیبی جدید نیاز به طراحان جدیدی در پوشش انسان‌ها دارند که مهندسان طراح در ایجاد آن فشن دخیل هستند.

 
۸. پلیس امنیت ربات‌ها، آقای سهیل آذری پور
قوانین آینده پژوهی

احتمالاً در آینده نزدیک ربات‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا خواهند کرد و به احتمال بسیار زیاد همانند گوشی‌های هوشمند جدید، در ربات‌ها نیز از هوش مصنوعی که قابلیت یادگیری و تقلید رفتا‌رهای انسان‌ها را داشته باشد استفاده خواهد شد. بعید نیست هر ربات پس از مدتی زندگی در کنار انسان‌ها و مشاهده رفتار آن‌ها، به تقلید از آنها بپردازد. اینکه ربات بتواند مسائل و رفتاری‌های غیراخلاقی و غیراجتماعی انسان‌ها را تقلید کند، احتمالاً فاجعه آمیز خواهد بود!
ربات‌ها حتماً نیاز به یک پلیس مخصوص خواهند داشت که به آن‌ها در مورد اشتباهاتشان تذکر دهد و در صورت تکرار، آن‌ها را از مدار خارج کند :).

 
۹. روانپزشک ربات‌ها، آقای ناصر چاووشی

 

جهان آینده، دنیای فراگیری ربات‌ها در زندگی انسان‌هاست و هوش مصنوعی بر جهان حاکم خواهد شد. در این میان هوشمند گردیدن ربات‌ها به مثابه دمیدن روح در کالبد فلز و پلاستیک و عناصر سخت غیر زنده است که گسترش این پدیده مستلزم توجه به تبعات آن و آمادگی مقابله با پیامدهای متأثر از آن می‌باشد. یکی از مشاغل متصور در این شرایط روانپزشکی ربات‌هاست که هر چند به دلیل بی روح بودن ظاهری مصنوعات بشری خنده‌دار می‌باشد، ولی در واقع به منظور کنترل و مدیریت ربات‌ها و جلوگیری از سلطه و آسیب رساندن آن‌ها بر زندگی و حیات انسان‌ها امری ضروری و لازم می‌باشد.

آینده پژوهی مشاغل
۱۰. بازاریاب فروش نوزادان برگشتی (مازاد)، آقای هاشمی‌نژاد
جایگاه آینده پژوهی در کسب و کار

بعید نیست در آینده زنده‌زایی منسوخ شود و پدر و مادر با ارائه ماده‌ای که در آن نطفه‌هایشان است به آزمایشگاه سفارش بچه‌ای با مشخصات خاصی را داده و بیعانه‌ای را می‌پردازند. به هر حال تعداد معدودی از خانواده‌ها پس از تولد بچه از دریافت آن منصرف می‌شوند یا آن را با سفارششان متفاوت می‌بینند، یا اصلاً مراجعه نمی کنند. این بچه‌های مازاد باید با فرایندی عرضه شوند و بدین ترتیب ایجاد شبکه‌های بازاریابی در این خصوص ممکن به نظر می‌رسد.

از همه عزیزانی که در مسابقه شرکت کردند صمیمانه سپاسگزاریم. ما ایده همه دوستان را پیش خودمان نگه می داریم و امیدواریم روزی برسد که صاحبان ایده نقش مهمی در رشد آن ایده داشته باشند.

بال‌های ذهن‌های خلاقتان همیشه در پرواز باد…

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *