امروز۳۱ فروردین ۱۴۰۳
سخنرانی "داستان‌های باورپذیر از آینده شهر"

سخنرانی "داستان‌های باورپذیر از آینده شهر"

دومین نشست آینده پژوهی شهری به همت شهرداری اصفهان و با حضور مدیران شهری و شهروندان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با عنوان “شهر آینده و آینده شهر” برگزار شد.

آینده پژوهی شهری
دومین نشست آینده پژوهی شهری

دومین نشست آینده پژوهی شهری

آینده نگاری و اینده پژوهی

در این نشست دکتر محسن طاهری دمنه به عنوان سخنران به بررسی آینده شهر، شهرنشینی و جایگاه علم و فناوری در مواجهه با چالش‌های آینده شهر پرداختند. دکتر طاهری ضمن بررسی اجمالی گذشته و پیش بینی‌های احتمالی از آینده شهرها، سه چالش تأمین پایدار غذا، آب و انرژی را به عنوان چالش‌های بنیادین شهرها در آینده مطرح و نقش علم و فناوری در رفع این چالش‌ها را مورد بحث قرار دادند.

سخنرانی آینده شهر اصفهان

سخنرانی در جمع مدیران شهری و شهروندان اصفهان
آینده پژوهی و برنامه ریزی شهری

شهرهای تولیصرف کننده با تغییر استعاره ذهنی ما از «شهر به مثابه محل مصرف» به «شهر به مثابه محل تولید و مصرف» بزرگترین تغییری است که شهرهای آینده باید به خود ببینند. شهرهای تولیصرف کننده توان تولید پایدار انرژی، آب و غذا را دارند و می‌توانند همزمان با رشد شهرنشینی منجر به تاب آوری شهری شده و شهرهای زیست پذیر را محقق سازند.
انرژی‌های تجدیدپذیر، تصفیه فاضلاب شهری و کشاورزی شهری سه محور فناورانه مهم برای تحقق شهرهای تولیصرف کننده‌اند. هر چند پیاده سازی هر کدام از آن‌ها به تنهایی نیز یک انقلاب در شهرنشینی ایجاد می‌کند.

آینده پژوهی شهری
نوشته مرتبط: گزارش کارگاه آینده پژوهی در برنامه ریزی شهری
تصاویر آینده در آینده پژوهی

فیلم کامل این سخنرانی را می‌توانید مشاهده نمایید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *