امروز۳۱ فروردین ۱۴۰۳
گرامیداشت روز جهانی آینده

گرامیداشت روز جهانی آینده

اندیشیدن به آینده، تاریخی به درازای عمر بشر دارد. از همان موقع‌ها که ابنای بشر از تکرار فصل‌ها پی به زمان شکار می‌بردند تا وقتی ساعت‌ها و تقویم‌ها ساخته شد و به مدد زبان نوشتاری، تاریخ مکتوب شد، تا به امروز که اگر اندیشیدن و مطالعه آینده نظامند انجام شود، اسمش را می‌گذاریم «آینده پژوهی» و از قضا نه تنها تخصص بسیاری است، بلکه دغدغه بی‌شماری نیز هست. آینده پژوهی مشاغل

اینکه آینده وقتی بالاخره فرا برسد ما چه سهمی از آن داریم و آیا می‌شود همه به نوعی در ساختن آن مشارکت داشته باشند، سؤالاتی است که در آینده پژوهی به دنبال جواب بدان‌ها هستیم و البته سؤالات بی‌شمار دیگر که نقطه اشتراک همه آن‌ها موردی مشخص در مورد زمانی میان فرداهاست.

حالا از سال ۲۰۱۲ اولین روز از ماه مارس مصادف با دهم اسفندماه روز آینده نام‌گذاری شده است. روزی برای حرف زدن در مورد آینده و مهم‌تر روزی برای شنیدن در مورد آینده. یک روز آینده رؤیایی، روزی است که همه آدم‌ها به دغدغه‌های یکدیگر در مورد آینده گوش می‌دهند. روزی که جوان‌ها از سهمشان از آینده می‌پرسند. روزی که همه به کارهایی که می‌کنند و اثر این کارها بر روی زندگی نسل‌های بعد فکر می‌کنند. روزی که سهم هیچ کسی از آینده در آن نادیده گرفته نمی‌شود و چنین روزی نه تنها آرزوی هر آینده پژوهی است، بلکه همه همت و توان آینده پژوهان مصروف تحقق آن است.

گروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان نیز هم بنابر وظیفه آکادمیک و دانشگاهی‌اش و هم بنابر مسئولیت اجتماعی‌اش و به منظور گرامی‌داشت روز جهانی آینده، نشست علمی برگزار می‌کند با محوریت “آینده شغل”. مسئله‌ای که دغدغه این روزهای همه جوان‌ها و خانواده‌های آن‌هاست.

نوشته مرتبط: گرامیداشت روز جهانی آینده در دانشگاه اصفهان؛ اسفند ۱۳۹۷

اینده پژوهی و برنامه ریزی

شما هم به این نشست دعوت هستید. دعوتید تا پای سخنان دبیر کل فدراسیون جهانی آینده پژوهی در مورد مشاغل سی سال بعد بنشینید. دعوتید تا پای صحبت‌های دکتر محسن طاهری عضو هیئت علمی گروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان در مورد مهارت‌های آینده‌ساز بنشینید و دعوتید تا از تجارب سه چهره شناخته شده اصفهان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا استفاده کنید. جایگاه آینده پژوهی در کسب و کار

علاوه بر آنکه قریب به سی استارت‌آپ اصفهانی در قالب میزهای آشنایی به معرفی خود خواهند پرداخت تا محیطی پر از یادگیری برای جوانان امیدوار به آینده به وجود آید.

world future day

آینده نگاری راهبردی

شرکت در این رویداد رایگان است. رایگان است چون وظیفه ماست که جوانان را با آینده آشتی بدهیم و ما برای انجام وظایف اجتماعی‌مان به دنبال منافع اقتصادی نیستیم.

شما می‌توانید گزارش گرامی‌داشت این روز را از این لینک مشاهده نمایید:
گزارش گرامی‌داشت روز جهانی آینده در دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۹۶

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *