امروز۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خنده دارترین شغل

مسابقه خنده‌دارترین شغل آینده

جیمز آلن دیتور (James Allen Dator)، به حق یکی از ارکان آینده پژوهی است. دیتور در حال حاضر استاد و مدیر مرکز مطالعات آینده در دانشگاه هاوایی است. او در ایران نیز چهره‌ای شناخته شده دارد. اگر همین نام یا نام جیم دیتور (Jim Dator) را در اینترنت جستجو کنید، می‌توانید با پژوهش‌های گسترده او در زمینه آینده پژوهی آشنا شوید. از منظر دیتور، سه مسئله مهم در حوزه مطالعات آینده وجود دارد که اصطلاحاً به آنها قوانین دیتور می‌گوید. البته نه قانون به معنای علمی آن، بلکه بیشتر می‌خواهد توجه ما را به این سه مسئله جلب کند. آینده پژوهی و مشاغل آینده

می توانید از اینجا به صورت مفصل در مورد این سه قانون بخوانید.

اما قانون دوم دیتور می‌گوید: هر ایده به دردبخوری در مورد آینده، باید مسخره به نظر برسد «Any useful idea about the futures should appear to be ridiculous».

همین قانون، دست‌مایه فکری ما شد تا مسابقه‌ای با عنوان «خنده دارترین شغل آینده» ترتیب دهیم. مسابقه‌ای که در آن از شرکت کنندگان می‌خواهیم به آینده فکر کنند و خنده دارترین شغلی که به نظرشان می‌رسد را برای ما ارسال کنند.

جایگاه آینده پژوهی در کسب و کار

ایده خنده‌دارترین شغل‌های آینده از این جهت برای یک آینده پژوه مهم است که در مورد آینده‌ می‌باشد.

مسئله، این نیست که چقدر این شغل با واقعیات امروز ما هم‌خوانی داشته باشد بلکه دقیقاً مسئله این است که در تضاد با واقعیت‌های امروز، ولی باورپذیر باشد.

ما همه ایده‌ها را به دقت خواهیم خواهند و در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی آینده، به بهترین ایده‌ها (در واقع خنده‌دارترین ایده‌ها) جوایز خوبی تعلق خواهد گرفت.

از طریق لینک زیر می‌توانید از نتایج این مسابقه آگاه شوید:

نتایج مسابقه خنده‌دارترین شغل آینده

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *