امروز۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سخنرانی در رویداد تدکس دانشگاه اصفهان

سخنرانی در رویداد تدکس دانشگاه اصفهان

سخنرانی در رویداد تدکس دانشگاه اصفهان برای من یک فرصت بود تا به بیان دیدگاهایم در مورد آینده‌ مدرسه، آینده‌ آموزش، آینده‌ نهاد آموزش و پرورش و آینده‌ بچه‌هایمان بپردازم. در طول چهار سال گذشته، یکی از برنامه‌های جدی من آموزش آینده در مدارس بوده است. فعالیتی که به خاطر آن در سال ۱۳۹۷ و در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی آینده در انجمن آینده نگاری ایران تقدیر شدم.

آینده پژوهی در آموزش و پرورش

روایت سیر ایجاد و تحول آموزش؛ از گذشته تا آینده

آینده پژوهی در آموزش عالی

به عادت همیشگی از تاریخ شروع کردم تا شنونده را درگیر یک داستان کنم. روایتی که به جایی در آینده ختم می‌شود. داستانی از فراز و نشیب‌های سیستم آموزش. این‌که کجا متولد شده، چطور پیش آمده و به کجا ختم خواهد شد. داستانی عبرت‌آموز از چگونگی شکل‌گیری مدرسه‌های مدرن و این‌که چرا ایجاد شدند و البته مهم‌تر این‌که در آینده باید چگونه باشند؟

هم‌چنین گوشه‌ای از فعالیت‌های چند سال گذشته‌ام در خصوص کارگاه های آینده در مدارس را ارائه دادم. شما می‌توانید از صفحه همکاری با مدارس دیدن نمایید و در جریان این فعالیت‌ها قرار گیرید.

ترویج آینده پژوهی

برگزاری کارگاه‌های آینده در مدارس ایران

کارگاه آینده پژوهی

از سال ۱۳۹۵ به صورت جدی شروع به طراحی و پیاده‌سازی کارگاه‌های آینده در مدارس کردم و این پروژه شاید جدی‌ترین کاری است که بیرون از فضای دانشگاه انجام می‌دهم. این کارگاه‌ها هر روز با اقبال بیشتری از سطح معاونان وزارت آموزش و پرورش گرفته تا دبستان‌های پایین شهر مواجه شد. کارگاه‌هایی که به صورت تخصصی برای دانش‌آموزان یا والدین یا معلمان و یا مدیران آموزش و پرورش تهیه شده است.

در همه این سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها، تمام هم و غم من آشتی دادن مخاطبانم با آینده است. این‌که خالق امید و آینده‌اندیشی در مدارس باشم. این‌که بر روی مهم‌ترین دارایی و ثروت کشور یعنی نسل‌های آینده سرمایه‌گذاری کنم. این‌که تلنگری باشم هر چند کوچک در ذهن دانش‌آموزان، والدین و معلم‌ها.

تاکنون بیش از ۵۰ کارگاه در شهرهای تهران، اصفهان، یزد، شیراز، رشت و کرج برگزار شده است و این ماجرا با قدرت ادامه دارد.

این دومین سخنرانی من در رویداد معتبر تدکس بود و خوشحالم که ویدیویی از این سخنرانی را با شما به اشتراک می‌گذارم.

روش های آینده نگاری

 

مشاهده سخنرانی دکتر محسن طاهری در باب آینده آموزش در رویداد تدکس دانشگاه اصفهان

از طریق یوتیوب با کیفیت بالاتر

 

در ادامه می توانید نوشته‌هایی مرتبط را بخوانید:

در سوگ آموزش
آینده پژوهی و سیستم آموزشی کشور
پیتر بی‌شاپ و آموزش آینده
واقعیت مجازی و آینده‌ی آموزش
کارگاه آینده پژوهی در آموزش و پرورش
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *