امروز۳۱ فروردین ۱۴۰۳
businesses

ایده هایی نو برای کسب و کارهای آینده

“ایده هایی نو برای کسب و کارهای آینده”، عنوان یک سمینار چهار ساعته بود که به همت انجمن علمی مدیریت دانشگاه اصفهان در یک بعد از ظهر زیبای زمستانی در دانشگاه اصفهان برگزار شد. هر چند فرصت نشد تا برای برگزاری این سمینار تبلیغی انجام شود، اما در همان دو روز و از طریق شبکه‌های اجتماعی، دانشجویان دانشگاه و دوستانی از بیرون از دانشگاه دور هم جمع شدند تا با هم ایده‌هایی را برای راه‌اندازی کسب و کارهای موفق در آینده به اشتراک بگذاریم. برای من تجربه‌ای لذت‌بخش و آموزنده بود. آینده پژوهی در کسب و کار

ایده هایی نو برای کسب و کارهای آینده

سمینار ایده هایی نو برای کسب و کارهای آینده
تصاویر آینده در آینده پژوهی

سمینار ساعت ۱۲.۵ و سر موقع شروع شد و قرار بود تا ساعت چهار در کنار دوستان باشیم، اما صحبت‌های ما گل کرد و تا ساعت ۵ طول کشید. در طول سمینار، در چند حوزه ایده‌هایی مطرح شد و دوستانِ در جلسه نیز، هم ایده‌هایشان را گفتند و هم بعضی از تجربه‌های کاری خودشان را. حوزه‌های پیری و سلامت، آموزش، تولید محتوا، بازاریابی و تبلیغات و شهرهای هوشمند عمده بحث‌های ما در سمینار بودند.

ایده هایی برای کسب و کارهای آینده

آموزش‌ها و مهارت‌های لازم برای آینده
آینده نگاری راهبردی

همچنین لازم بود تا گریزی بزنم بر این مسئله که چه آموزش و مهارتی ما را برای آینده آماده می‌کند و اینکه چطور می‌شود آینده را بهتر و زودتر از دیگران دید. از برنامه‌ریزی آینده گرا، مهارت‌های لازم برای موفقیت در آینده و دانش پلاگینی صحبت شد.

کارگاه آینده پژوهی

پیش به سوی آینده دوست داشتنی
کارگاه آینده پژوهی

حتماً همه کسانی که آمده بودند ذهن‌هایی دغدغه‌مند و پر از ایده داشتند. کسانی که خواستشان ساخت آینده‌ای بهتر برای خودشان و جامعه‌شان است. همان شب، به همت دوستان گروهی تشکیل شد که بتوانیم ایده‌هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم و این یعنی این‌که قلباً هم دوست داریم رو به جلو حرکت کنیم. مهم نیست چقدر به چشم‌اندازهایمان نزدیک می‌شویم. مهم نیست چقدر از ایده‌هایمان عملی می‌شوند، ما برای رسیدن به آن‌ها روز و شبمان را به هم وصل می‌کنیم.

آینده پژوهی چیست؟

مهم این است که رخوت را از خودمان دور کنیم. مهم این است که بتوانیم آینده‌ای را تصور کنیم. مهم این است که هر روز به سمت آینده دوست داشتنی‌مان قدم برداریم و فکر می‌کنم آدم‌های جلسه دیروز، همگی از این جنس آدم‌ها بودند. آدم‌هایی که مطمئن هستم در آینده‌ای نه چندان دور خبرهای خوبی از موفقیت‌هایشان خواهم شنید.

در آخر می‌خواهم صمیمانه از هاجر، خجسته، نیلوفر و مریم بچه‌های انجمن مدیریت که زحمت برگزاری این سمینار بر دوش آن‌ها بود تشکر کنم. برای این دانشجویان خوب، بهترین آینده‌ها را آرزومندم.

درخواست برگزاری کارگاه آینده پژوهی

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *