امروز۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
مشاوره آینده پژوهی برای کسب و کار

مشاوره آینده پژوهی برای کسب و کار

کار من پرداختن به آینده است. سفرهای ذهنی من به آینده، درست مثل سفرهای ناخدایان به سرزمین‌های ناشناخته است. هر بار دستاورد این سفر نقشه‌هایی است از آینده. همان کاری که یک جغرافی‌دان با مکان می‌‌کند. جغرافی‌دان سفر می‌کند، مشاهده می‌کند، اندازه می‌گیرد و بعد حاصل کارش می‌شود نقشه‌هایی که برای رفتن به مکان‌های دیگر به کار ما می‌آید. مشاوره آینده پژوهی

من نیز مانند یک جغرافی‌دان در پهنه زمان سفر می‌کنم، مشاهداتم را یادداشت می‌کنم، با ابزارها و روش‌هایی؛ روندها، علائم ضعیف تغییر، تهدیدها و فرصت‌های پیش رو را اندازه می‌گیرم تا حاصلش بشود نقشه‌‌هایی برای سفر به آینده.

آینده پژوهی و آینده کسب و کار

این نقشه‌ها، ابزارهایی برای تصمیم‌گیری در اختیار مدیران هستند. خلاصه آن‌که به عنوان مشاور کسب و کار به شما کمک می‌کنم تا شناخت بهتری از آینده به دست آورید تا به واسطه این شناخت، تصمیمات بهتری بگیرید و اقدامات سنجیده‌تری انجام دهید.

آینده نگاری استراتژیک

یک آینده پژوه می‌کوشد فراتر از فعالیت رقبا یا محیط رقابتی، دیدگاهی وسیع از تمامی تحولات و ارتباط آنها با یک کسب و کار خاص به مدیران ارائه دهد، این یعنی یک حرکت رفت و برگشتی بین کل گرایی و جزء گرایی، یعنی ساختن یک تصویر بزرگ از محیطی که به جهان ووکا معروف است. یک آینده پژوه می‌کوشد تا به آینده‌هایی بلندمدت‌تر بیاندیشد، این یعنی رفتن از مرز آینده‌های محتمل به آینده‌های باورپذیر و ممکن. یک آینده پژوه می‌کوشد تا با رصد محیط با ابزارهای پویش و پایش محیطی، تغییرات سریع و نوظهور را رصد و آن‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کند.

روش های آینده پژوهی

در مشاوره به کسب و کارها سه خروجی زیر حاصل خواهد شد:

  • دیدگاه‌های بلندمدت (Long Term) اتخاذ می‌شوند،
  • به رصد وسیع محیط­‌های دور و نزدیک (Big Picture) پرداخته می‌شود و
  • مسائل نوظهور و جوانه‌های تغییرات (Incremental and Radical Change) رصد می‌شوند.

آینده پژوهی

برای ثبت درخواست مشاوره از  اینجا درخواست خود را ثبت نمایید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *