امروز۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
منابع دکتری آینده پژوهی

منابع دکتری آینده پژوهی

باید چندین بار با دقت به جدول نگاه می‌کردم تا مطمئن شوم که چه اتفاقی افتاده است. درست است آن‌چه جلوی چشم من است، منابع دکتری آینده پژوهی است که به عنوان یکی از چهار رشته، در کنار کارآفرینی، مدیریت تکنولوژی وسیاست‌گذاری علم و فنّاوری که قرابت آینده پژوهی با این مورد آخر را اصلاً نمی‌فهمم، ذیل عنوان کلی کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی قرار گرفته‌اند. آینده پژوهی

عجبا و وا اسفا که برای قبولی در کنکور دکتری آینده پژوهی، متقاضی باید آمار و کاربرد آن در مدیریت؟! مبانی سازمان و مدیریت؟! و اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام؟! را در سطح کارشناسی و نظریه‌های کارآفرینی؟؟؟! را در سطح کارشناسی ارشد بخواند.

هر چقدر با خودم کلنجار رفتم که دلیلی برای انتخاب این چینش دروس، برای قبولی در بالاترین سطح تحصیلی آن هم در رشته آینده پژوهی را بفهمم، ذهن الکنم راه به جایی نبرد.

فقط آرزو کردم که داوطلبان رشته بعد از اینکه چنین درس‌هایی را از بر شدند و به سوالات مسخره کنکور جواب درخور دادند و بر صندلی دکتری تکیه زدند، نفس عمیقی بکشند، هر آنچه خوانده‌اند را در سطل زباله فراموشی بریزند و خود را آماده یادگیری مفاهیم عالی آینده پژوهی کنند.

نوشته مرتبط: دکتری آینده پژوهی

آینده پژوهی

آینده پژوهی چیست؟

دکتری آینده پژوهی

دروس امتحانی کنکور دکتری آینده پژوهی؛ البته با تأسف بسیار

منابع دکتری آینده پژوهی

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. فرشید سیروس پاسخ

    روز بخیر
    ببخشید برای کسی که رشته آن کامپیوتر است و میواهد آینده پزوهی را بشکل خود آموز یاد بگیرد چه کتابی را پیشنهاد میکنید
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *