امروز۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رساله دکتری آینده پژوهی

رساله دکتری آینده پژوهی

وقتی نگارش رساله به اتمام رسید، تقریباً هر کدام از دوستانم که نیاز به متن نوشتار داشتند آن را در اختیارشان گذاشتم، اما حالا تصمیم گرفتم متن را به صورت عمومی منتشر کنم تا همه علاقه‌مندان بتوانند از آن استفاده کنند. آینده پژوهی و روش تحلیل لایه ای علی

همه­ نوشته­‌ها اول بار مانند یک نطفه، جایی در ذهن نویسنده نقش می‌بندند و سپس در تمامی دوران جنینی بزرگ و بزرگ‌­تر می‌شوند و بر پیکره آن‌ها خط و خطوط رشد می‌نشیند. نگارش این رساله نیز در طول یک سال و نیمی که عمیقاً درگیر آن بودم، از این قاعده کلی مستثنی نبود. در این یک سال و پاری، بیش از آن‌که درگیر پاسخ به سؤالات پژوهش باشم، درگیر طرح سؤالات درست بودم و معتقدم اگر برای من یادگیری در فرایند نگارش این رساله رخ داده، دقیقاً در فرایند طرح همین سؤال­‌ها بوده است. گزارشی که این‌جا می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید، نظرات من در سال ۱۳۹۴ هجری – شمسی بود و چه بسا در ادامه کار و در طرح سؤالات دیگر و جواب بدان­‌ها، برداشت‌های دیگری داشته باشم که مکمل یا مخالف بحث­‌های مطرح در این رساله باشند.

عمر حقایق کوتاه است و این روزها کوتاه و کوتاه‌­تر می‌شود و این تغییرات به ما می‌آموزد که پذیرش پویایی و زمان­‌مند بودن مباحث علمی، شرط اول پژوهش‌گری است. اما مطلبی که بیانش را در سخن آخر لازم دیدم، لحظه تولد و دوران بعد از تولد این نوشته است. جایی که دیگران نیز می­‌توانند در آن نظر کنند. امیدوارم که خوانندگان این نوشتار بنده را از لطف نقد محروم نکنند، چرا که بهترین مجسمه­‌ها با چکش‌های سنگین اهل هنر و فن است که ساخته می‌شوند.

آینده پژوهی و تصاویر آینده

عنوان رساله دکتری آینده پژوهی:

بررسی تحلیلی تصاویر آینده جامعه ­ی ایرانی در ذهن جوانان تحصیل­کرده کشور بر اساس روش تحلیل لایه ­ای علّی (CLA)

برای اخذ دکتری آینده پژوهی از دانشگاه تهران

نگارنده: محسن طاهری دمنه

لینک دانلود: رساله دکتری آینده پژوهی

تحلیل آینده پژوهانه

فایل را با دیگران به اشتراک بگذارید، اما لطفاً از آن برای فروش استفاده نکنید و در صورت استفاده در مقالات علمی، به آن ارجاع دهید.

آینده پژوهی و آینده نگاری

نوشته‌های مرتبط:

پایان نامه کارشناسی ارشد آینده پژوهی

آینده پژوهی

رساله دکتری رشته آینده پژوهی

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. محمود نوری پاسخ

    عرض سلام آقای دکتر. از وسعت نظرتان ممنونم. کشور به جوانانی چون شما بسیار نیازمند است. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *